lördag 1 mars 2008

We will work in silence


Igår promenerade vi från Jaffa in till stan. Idag har vi separationsångest. Tror inte nån av oss vill åka hem imorgon, men det måste vi ju. Mitt erbjudande om att komma tillbaka och jobba som assistent hos Gadi står kvar. Fick lite goda råd av honom också. Det är jobbigt att höra att man måste fatta beslut. Satsa eller skita i det. Men det får ta tid att fatta beslut. Känner mig egentligen mer förvirrad efter de här två veckorna. Har sett så mycket kul, blivit så inspirerad av så mycket. Vill göra allt på en gång. Ska börja med att åka till Gotland och göra klart arbetsproverna till Gamleby, söka några SUkurser och planera sommarens tågluff. Sen återstår det att välja. Denna valfrihet! Vår generations gåva och förbannelse.
/S

4 kommentarer:

Anonym sa...

fan siri! ja e dum och glömde så klart bort hela gårdagens foto grejs vi skulle göra!! dåligt dåligt! men vi får gört under påsk istället??!! syns snart, kraaam

Agnes sa...

haha jag med! kom på det igår på planet hem! Well, påsken låter bra. Ses ikväll!

Anonym sa...

hej siri! har du läst svd´s serie om "kvartslivskris"?
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/
existentiellt/artikel_933209.svd
endel är ganska träffande... för mig iaf... hoppas allt är bra! kram stina

Agnes sa...

Jo mamma la fram den till mig menande på frukostbordet i måndags =P ögnade lite, men ska ta och läsa den ordentlig nu =) allt är fint! (om man inte tänker på 20 årskrisen, hehe) Kram