torsdag 1 maj 2008

Från plucknassel till plocknisse


Så var man tillbaka i Stockholm igen då. Is very nice. Solen skiner. Jag ligger och slappar en stund innan jag och mamma ska på bio (be kind rewind). Är rätt seg och öm i kroppen idag. Igår provjobbade jag nämligen på Djurgårdsbrunn.. Kom dit vid fem, käkade lite makrill och vindruvor och sen drog invignings/ valborgsfesten igång vid sex. Det var plocka tallrikar och glas, torka lite bord, vika lite filtar, säga "nej du kan inte beställa av mig" och så vidare. Tills folk blev fulla. Då var det "nej jag vill inte gå på efterfest med dig sen", "nej jag jobbar inte här för att se hur snyggt du dansar" och "URSÄKTA". Det var med andra ord himla kul. Jobbgänget var hur gulliga som helst och det verkar som att jobbet är mitt. Dessutom fick jag ju raggla hem i gryningen (03:40) på valborgsmässoafton och det var ju ett tag sen sist... /Sirpi

Inga kommentarer: