onsdag 14 november 2007

All I want is a picture of you


Idag har varit en sån där dag som börjat på botten, men sakta jobbat sin väg upp till toppen. Den började ju som sagt med en till miljöföreläsning (hur många har man inte tvingats utstå utan att byta till lågenergilampor för det? Bara känts sig som en dålig människa i några timmar och sen glömt bort det). Var extremt opepp på att behöva regregera till gymnasienivå och faktiskt jobba med något samhällsämne, men när vi kommit på att vi skulle sy om gamla kläder och sen ta eko-mode-bilder i studion så kändes det bättre!
Efter skolan åkte jag till Eksta till min gubbe, Henning. Han bjöd på Polly och visade sina 173 stenyxor från olika tidsåldrar som han hittat på sin mark. Jag ska dit igen på söndag och ta lite bilder, har några ideér som jag tror kan bli schyssta. Hans söta fru ska bjuda på lammstek.
Nu sitter jag och scannar neg. Det är lite segt, men så värt det! Det är verkligen en helt annan grej med scannat analogt svartvitt än digitalt svartvitt. Bjuder på ett smakprov från Visby. /Siri

Inga kommentarer: