tisdag 11 december 2007

En till jävla natt i Suck City

...det hette en bok i Hemse Krut och Papper, där vi var inne och hängde lite idag. Tyckte det var en passande titel. Här på landet på vintern får man verkligen lära sig att allting blir vad man gör det till. Vi försöker liksom jobba och plugga och fokusera så mycket att platsen blir oviktig. Det funkar för det mesta, men ibland är det verkligen ohållbart. Därför har jag fattat ett viktigt och anarkistiskt beslut idag. Det får bli en cliffhanger..
Annars har vi lyxat till det lite med att gå in på byn och låna en film på bibblan. Det blir Orlando i Smiss klockan åtta, dagens höjdpunkt. Imorgon får jag sovmorgon eftersom jag var rebellisk och hängde upp min bild idag, bara sådär. Alla andra måste ha morgonmöte och diskutera nederkantsmått, hihi. På torsdag är det äntligen vernissage och det ska bli skitkul!
Nu har My åkt till solen och jag är extremt avundsjuk. Jag vill aldrig mer vara med om en svensk vinter. Snart åker Agnes till Australien och lagom till att de kommer hem åker jag till Israel. Erika och jag konstaterade att vår traditionella julklappsutdelning kommer blir uppskjuten till typ Mars! Saknar de där tjejerna..
Siri

2 kommentarer:

kallekarl sa...

konstigt, men jag skulle just nu vilja bo i hemse!
missar lite på bloggen (ovan att kolla blogg typ)men himla kul när jag gör det...som att titta in genom ett nyckelhål...
tunnt täcke snö över kornhamnstorg ikväll. Samuel sjöng för kungen i storkyrkan. Jag var hinkvakt (med vattenhink ifall nån unge svimmar...eller tar eld med sina brinnande ljus).
Snart ses vi! Hej

Anonym sa...

åh en cliffhanger! jag har varit dålig på att kolla er blogg den senaste tiden men nu kommer jag att sitta som klistrad framför datorn!