lördag 1 december 2007

Gangztaa

Jag blir lite inspirerad av Lisas och Suanys blogg och tycker vi borde ge varandra lite fler pikar. Alltså; jag har sagt åt Agnes att hon ska uppdatera bloggen men eftersom hon är i Visby och typ kollar på teve eller nåt så får väl jag göra det.

Det spöregnar på Öin och jag och Calle, som är här över helgen, har sett världens kanske sämsta film genom tiderna; Gangster. Här ser ni de enda skådisarna som inte var helt totalt kassa.. Det var i alla fall kul att se scenen de spelade in på Mariatorget när jag och Alma satt i mitt rum och skulle plugga en kväll. Eftersom det var så coolt att se en filminspelning från ovan så blev det ju inte så mycket av med studerandet. De hade strålkastare och regnmaskiner och hade ställt upp en gammaldags telefonkiosk och allt såg pampigt och dramatiskt ut. I filmen ser man i princip bara telefonluren, alltså var själva kiosken helt överflödig, det regnar genom nästan hela filmen och ljuset ser bara onaturligt ut. Jag ger den en stol för Knivsödermiljöerna som fick mig att känna mig mysigt som hemma.

Siri

Inga kommentarer: