lördag 13 oktober 2007

Klungan

Heter gruppen som gjort föreställningen "Jag är en fågel nu". Den såg vi igår i Klintehamn och det var det roligaste på länge! Det händer inte så mycket här i Hemse så det var kul att åka iväg i skolans buss en fredagkväll, lite uppklädda, lite förväntansfulla. Som Agnes så vackert uttryckte det "Nu har jag betalat 90 spänn för det här och då ska jag fanimej skratta". Och det gjorde vi. Första akten var lite seg, men i andra kom de loss ordentligt. Vad sägs om fyra extremt tråkigt klädda män som sitter på varsin illröd stol och gör konstiga rörelser (som såg ut som nån tafflig modern dans) samtidigt som de frågar varandra, med pipig röst:
Får jag ruva i ditt dödsbo?
Får jag passera din smärtgräns med mitt emotionella bagage?
Får jag gräva ner mina sorger i din tangorabatt?
Får jag slicka dina sår med min kluvna tunga?
Får jag smörja in min torra personlighet med era skrattsalvor?


Det här är vår favoritkaraktär, Katla. "Vilket annorlunda namn tänker ni.. Ja." De spelar i Stockholm på tisdag! Gå och se!

1 kommentar:

Erika sa...

åååh vaaa synd att jag missa....eller?