måndag 25 februari 2008

Faire le shopping

Jag gör som Sofia och modebloggar. Igår var jag och Samuel ute på en låång shoppingrunda. Mamma hade en lite för lång lista på allt vi skulle köpa till Samuel, vi hittade allt utom basic underkläder. Sandra säger att det är omöjligt att hitta här. Alla killar går i tangakallingar. Jag kunde ju inte låta bli att kika in på American Apparel - de är så mycket bättre här! - och hittade en klänning. Skorna kostade 200 spänn, det tyckte jag var ett kap. Samuel bytte dessutom ett par gamla cheap mondays mot två nya Lee-jeans, men det är en annan historia.

Igårkväll välkomnades mormor genom att jag släpade med henne till en ungdomsgård i södra Tel Aviv. Jag fotade Orly som lär ut magdans till tjejer mellan 13 och 16 som kommer från jobbiga förhållanden hemma. Hon är verkligen helt fantastisk, vilket tålamod. Bilder kommer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååh vad fina kläder o skooor me likie färgen!

Agnes sa...

tack sofia :)

varför har alla spamare valt ut just vår oskyldiga lilla blogg att terrorisera? :(