onsdag 20 februari 2008

Jag är rolig!


Mina första intryck av Eldad: han lever fort - pratar fort, går fort, kör fort och jobbar fort. Idag fick jag hänga på till Channel 2 (den största i Israel) där han skulle fota deltagarna i motsvarigheten till Let's Dance. Han och hans assistent (som för övrigt var jättegullig och bjöd med mig på utekväll imorrn efter Eldads vernissage) plockade upp utrustningen ur väskorna och byggde en tillfällig studio i ett rum som inte var mer än väggar och tak på bara en halvtimme. Helt galet. Dansarna hade ninjaoutfits och gjorde fightingposer. Nu inser jag hur mycket vi ändå har lärt oss på Gotland. Även om Eldad var snabb på att plocka upp studion och ställa i ordning allt så gjorde han ingenting som jag inte hade klarat av. Det var en extremt skön känsla. Det man vill koncentrera sig på när man kan tekniken är ju regin, men den missar jag tyvärr mycket för att jag inte kan språket.
Efter att dansbilderna var tagna åkte vi till Ramatganmuséet där Eldads vernissage är imorgon. Han var en månad i USA och fotade. Ni kan se några av bilderna här (documentary -> america). Vi avslutade dagen med kaffe i Tel Aviv. Jag frågade om han rekommenderade att bli fotograf. Han sa att man måste offra allt annat och lägga all energi på sitt yrke. Att han hade sett att jag var kompromissande (haha, jag är verkligen totalt genomskådad), som fotograf måste man vara målmedveten. Well. Varje dag är självrannsakan, identitetskris och nya äventyr.
Nu ska vi på jazz. Puss på er och på Agnes som har tråkigt /S

3 kommentarer:

Anonym sa...

det där kan va dagens mest användbara länk...

Agnes sa...

WTF
LOL
HAHAHA
nörd-spam!!

* sa...

Ja, det där var fan helt sjukt.
Din praktik verkar vara så himla lärorik! Låter jättespännande. Och "offra allt annat".. vad klurigt livet ska behöva vara.