fredag 22 februari 2008

Seriöst är (inte) värdelöst





Från kommersiell TVdans till genrep med BatSheva. En ganska bra vändning. Igår hängde jag med deras egna fotograf, Gadi Dagon. Han tog sig verkligen an mig, och verkade tycka att det var kul dessutom. Vi stod uppe i riggen på genrepet och medan jag fotade gav han mig instruktioner, som att följa en viss person, ändra vinkel eller mäta ljuset på något speciellt ställe. Dansarna är fantastiska och extremt tacksamma att fota. Det här var kul!
Efter repet gick jag direkt för att möta Louise, för den utlovade utekvällen. Bara för min skull hade hon övertygat sina vänner (som alla var hur gulliga som helst) att göra en barrunda så att jag skulle få se så många ställen som möjligt. Det blev att dricka goldstar, prata om nils holgersson (som alla israeler älskar eftersom den gick som tecknad serie på den enda, dessutom statliga, kanalen som fanns i Israel när de var små), stockholmssyndromet, att alla svenskar inte är blonda, blåögda och med stora bröst, och sist men inte minst dansa ekorrdansen till hitsen som Stockholmsklubbarna spelade för ett år sen.
Puss på alla /Siri

1 kommentar:

Anonym sa...

åhh siri.. dina bilder blir ju så fina! känner prestationen när det enda ja gjort i en vecka är att kolla på när nån annan fotar (haha, iof inte helt fy skam). saknar dig! snart e det gotland igen.. inte så skoj, men skönt, man har ju så mycket mera tid där än här. kram kram
hälsning till agnes me, hoppas du överlevde förra veckan..