söndag 17 februari 2008

Na'îm me'ôd

Dagens skämt:

Dagens gatukonst:

Dagens arkitektur:

Frukost på Café Noir; omelett, tahinisallad, myntate, färskpressad juice och hembakt bröd med olika röror. Den bästa som finns. Jag och mamma gick i sakta mak mot ett stort torg som skulle vara omgivet av lyxaffärer. Promenaden dit var fin och mysig , men väl där, efter att ha tittat i ett par affärer och konstaterat att vi inte hade råd att köpa en handväska för 18000:-, var vi rätt snabba med att gå därifrån.
Efter middagen hämtade Naor upp mig och körde mig till Eldads studio som ligger i den nya busstationen. Den heter så, fast den inte precis är så ny längre. Bredvid ligger den gamla busstationen som nu mer är ett hängställe för Tel Avivs outlaws. Studion var stor och fin, med sköldpaddor i ett akvarium och ett obligatoriskt fikahörn. Eldad och killen han delar studion med, Eyal, höll lektion för en grupp fotointresserade. Först tittade vi på deras bilder och de fick tips om hur de skulle gå vidare med dem. Sen visades en dokumentär om krigsfotografer med bland andra James Nachtwey och Gilles Peress som var intressant och på engelska! Tjoho. Jag pratade lite med en kvinna som bodde utanför Tel Aviv , men egentligen var från Chicago. Och en kille som hette Oron (om det stavas så..) som gick kursen för skojs skull. På tisdag kommer jag antagligen få vara med om lite studiofotografering, men man vet aldrig.
Imorgonbitti klockan sju plockar Naor upp mig igen och jag får följa med honom till Jerusalem och Yad Vashem, som är ett otroligt häftigt museum. Där ska de intervjua ett par personer för fransk TV, men Naor tror att den verkliga nyheten kommer bli den annalkande snöstormen.
That's it for today folks! /S

1 kommentar:

Erika sa...

fan siri, hur bra får man ha det:P önskar att min vardag var lika händelserik och spännande.
men vaaa förrsssiiiktig.
puss